jagaa

jagaa

środa, 1 stycznia 2014

Życzenia na Nowy Rok



Chciałbym…

Chciałbym by na ziemi zapanował pokój
Ty przyjacielu też byś pewnie chciał
Widzieć, podróżując, wszechobecny spokój
Zamiast masy broni i gnijących ciał.
To teraz mam prośbę, innych nie prowokuj
Daj przykład, by inny od Ciebie go brał.
Wyrzuć z swego serca zawiści kamienie
Oczyść swoją duszę, miej ludzkie sumienie.

Utoruj uśmiechowi drogę do wolności
Pozwól by rozpromienił Twą ponurą twarz
Wyzwól w swoim ciele uczucie miłości
Pamiętając, że od życia dostaniesz tyle ile dasz.
Wiem, że w niektórych to wywoła mdłości
Wiem, że powiedzą „w co ty znowu grasz”
Gram w wzywanie ludzi do pokoju
Do zmiany poglądów, do zmiany nastroju.

Pragnę by zniknęła nienawiści chmurka
By Słońce oświeciło cały ziemski lud
By każdy pilnował swojego podwórka
A zniknie nienawiść, wojna oraz głód.
By zardzewiała stalowa dwururka!
To jest możliwe, to nie żaden cud!
By świat obalił istniejący "ład"
By na wojen mogiłach wyrósł pokoju kwiat.
                                           
                                      Masław znad Warty    1.1.2014

fot.ze str. vendyxiao.com


9 komentarzy:

  1. Wszystkiego Najlepszego Dobrosławo!
    I oby ten wiersz, był realnym zwiastunem pozytywnych zmian w Nas samych. Bo tylko zmieniając swoje wnętrza, dokonamy zmian "na zewnątrz".
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie!!!
      Piękny aforyzm: " Bo tylko zmieniając swoje wnętrza, dokonamy zmian "na zewnątrz". - popieram!
      Pozdrawiam!!! :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu, pozdrawiam Cię serdecznie!!!

      Usuń
  3. Wszystkiego co najlepsze, zdrowia i życia w zgodzie z samym sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga Dobrosławo.

    Piękne życzenia. Tobie życzę dużo zdrowia, wszelkiej pomyślności. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiedziałam, że ten rok będzie dla mnie wyjątkowy już od początku. Wspaniałe życzenia, niezmiernie ciekawy blog. Poruszyłaś moją słowiańską duszę. Dziękuję będę tu stałym gościem :) Wszystkiego co najlepsze w tym Nowym Roku. Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i za to, że odwiedziłaś mój zakątek :)
      Obowiązkowo dołączam do stałych bywalców u Ciebie, ponieważ masz fantastyczne owieczki-miłości mojego dzieciństwa (mój dziadek hodował baranki), i lubię ludzi, którzy żyją blisko przyrody i w zgodzie z przyrodą.
      Świetny blog, gratuluję.
      Pozdrawiam :)

      P.S. i w końcu znalazłam dowód, żeby przekonać mojego męża, że herbatka z czarnej malwy nie jest trująca :))))

      Usuń