jagaa

jagaa

niedziela, 15 grudnia 2013

ASPARTAM SŁODKA TRUCIZNA ?

                                     fot. ze str. nauka.gadzetomania.pl

Czytając dzisiaj wiadomości w internecie pewien artykuł na wp wyprowadził mnie z równowagi (link do artykuły siejącego dezinformację http://odkrywcy.pl/kat,1037747,title,Aspartam-nie-jest-szkodliwy,wid,16256235,wiadomosc.html
Ludzie są ogłupiani bzdurnymi opiniami pseudonaukowców i pseudopismaków.
W pseudoartykule o aspartamie dowiadujemy się, że napój nafaszerowany chemią jest lepszy od mleka! (no ja pierd...lę!!)
To znaczy, że dzieci, zamiast mleka powinni pić napoje słodzone aspartamem ???? Wiedziałam, że wp jest przesiąknięta propagandą, ale ten artykuł to szczyt chamstwa! Ciekawi mnie czy  dostali coś (a jak już to ile) od monSanto za wypisywanie tych bredni?

W sieci znalazłam bardzo interesujący artykuł, który idealnie obrazuje jak aspartam rujnuje nasze zdrowie. Artykuł wklejam w całości, bo uważam, że takie rzeczy powinny być rozpowszechniane.



Aspartam- słodka trucizna

Data wpisu 03. kwi, 2010 autor w Szkodliwe dla zdrowia, Żywienie i inne, żywność
Czy wiecie, jak nazywa się najniebezpieczniejszy związek chemiczny nagminnie dodawany do naszego pożywienia, a który przez naukowców zaliczany jest do silnych trucizn?

To aspartam, główny składnik powszechnie stosowanych słodzików.
Jak to się wszystko zaczęło…
Aspartam odkryto przez przypadek w 1965 r. podczas poszukiwań leku na wrzody. Najpierw, od 1981 r. dodawano go do suchej żywności, bowiem słodził, ale był „dietetyczny”, czyli nie tuczył, jak cukier. No i był tańszy, można go było wyprodukować w fabryce w dowolnych ilościach. Potem, od 1983 r. słodzono nim napoje gazowane – mimo, że 5 grudnia 1974 r., po protestach naukowców i lekarzy, amerykański Urząd ds. Leków i Żywności uchylił zgodę (wydaną kilka miesięcy wcześniej) na stosowanie tej substancji. Potem znów dopuszczono go do użytku, gdy producenci przedstawili wyniki badań dowodzące, że aspartam jest całkowicie bezpieczny.
Jak ASPARTAM może być bezpieczny, skoro składa się z trzech… trucizn?
W skład aspartamu wchodzą trzy związki: kwas asparaginowy, fenyloalanina i metanol. Najbardziej szkodliwy jest ten ostatni, gdyż rozkłada sie w organizmie na kwas mrówkowy i formaldehyd - silnie toksyczna neurotoksyna.

Maksymalna bezpieczna dla nas dawka to 7,8 mg/dzień, a litr słodzonego aspartamem napoju zawiera ok. 56 mg metanolu! Co więcej, organizm lepiej wchłania wolny metanol, a ten powstaje, gdy produkt spożywczy (np. galaretki słodzone aspartamem) podgrzewamy do temperatury wyższej niż 30 stopni Celsjusza. Zdaniem naukowców jedzenie aspartamu może wywołać następujące schorzenia (lub zaostrzyć ich przebieg):
  • nowotwory mózgu,
  • SM,
  • epilepsję,
  • syndrom chronicznego zmęczenia,
  • chorobę Alzheimera,
  • zaniki pamięci,
  • chłoniaka,
  • chorobę Parkinsona,
  • cukrzycę,
  • wady wrodzone u płodu.
Faktem jest, że aspartam odpowiedzialny jest za ponad 75% przypadków złego tolerowania dodatków żywnościowych, zgłaszanych amerykańskiemu Urzędowi ds. Leków i Żywności. Mówi się o napadach epilepsji (zwłaszcza u pilotów, bardzo podatnych na zawroty głowy i ataki padaczki), a nawet o przypadkach śmiertelnych. Owszem, tak krańcowe reakcje są rzadkie, zależne od wrażliwości organizmu, ale, niestety, nikt nie jest bezpieczny, doprawiając sobie herbatę czy kawę aspartamowym słodzikiem. Najczęściej wywołuje on bóle i zawroty głowy, mdłości, wysypki, tycie, bezsenność, zaburzenia wzroku, rozdrażnienie, palpitacje serca, kłopoty ze słuchem, napady niepokoju, szum w uszach, zaburzenia pamięci i bóle stawów.
Nadmiar kwasu asparaginowego prowadzi do śmierci pewnych neuronów w mózgu, gdyż powoduje napływ wapnia do komórek. Dzięki temu powstaje mnóstwo wolnych rodników zabijających te komórki. Substancji tej nie wolno zażywać kobietom w ciąży, ludziom starszym i dzieciom oraz przewlekle chorym – na cokolwiek, a zwłaszcza na cukrzycę, gdyż przyspieszają rozwój chorób związanych z cukrzycą, zaćmy.
Kolejny składnik aspartamu – fenyloalanina. Jest aminokwasem, który także występuje w naszym mózgu. W większych ilościach jest ona jednak wyjątkowo szkodliwa – a nawet zabójcza – dla cierpiących na fenyloketonurie.
U pozostałych osób (zwłaszcza, gdy zjadają dużo słodzików), powoduje zmniejszenie ilości serotoniny w mózgu, co prowadzi na przykład do depresji. Znany jest przypadek Johna Cooka, który wypijał dziennie 6-8 dietetycznych napojów dziennie słodzonych aspartamem. Gdy poziom fenyloalaniny w jego krwi zaczął się podnosić, nękały go zaniki pamięci, bóle głowy, raptowne wahania nastrojów – od euforii po wściekłość. Jego mózg został uszkodzony. Gdy Cook odstawił napoje z aspartamem, jego stan wkrótce się bardzo poprawił. Dr Luis J. Elsas, zeznając przed Kongresem Stanów Zjednoczonych, stwierdził, że ten składnik aspartamu może koncentrować się w pewnych rejonach mózgu i jest szczególnie niebezpieczny dla niemowląt i rozwijającego się płodu.
 Jeśli aspartam jest tak groźny dla zdrowia, dlaczego nie jest wycofany z handlu, dlaczego został w końcu dopuszczony przez amerykański Urząd ds. Leków i Żywności?
Już w latach 70-tych udowodniono, że wyniki badań wykonywane przez producentów słodzików były wielokrotnie fałszowane, ale nadal nie ma zakazu. Mimo wielu artykułów w prasie naukowej, książek napisanych przez niezależnych naukowców, przedstawiających wstrząsające wyniki własnych badań, oraz istnienia niezbitych dowodów na związek aspartamu z powstawaniem raka mózgu, cukrzycy, epilepsji, mimo śledztw prowadzonych przez Kongres – aspartam nadal jest dodawany niemal do wszystkiego.
Gdzie znajdziecie aspartam?
Multiwitaminy, guma do żucia bez cukru, rozpuszczalne kakao, leki, drinki, słodziki, napoje z herbatą, polewy, jogurt, galaretki, napoje owocowe i mleczne, rozpuszczalna kawa i herbata, środki przeczyszczające, mrożone desery, napoje kawowe, miętowe, odświeżacze oddechu, płatki.
 Źródło: H.J. Roberts M.D Aspartame ( Nutra Sweet) Is it safe?, Sweet Misery: A Poisened World – DVD, Exitotoxins: The Taste That Kills” – Russel Blaylock, http://www.dailymotion.pl/video/x6oxu4_aspartam-rakotworcza-sodycz_lifestyle

za:  http://amigdalina.com.pl/?p=1292




Poniżej wklejam opinie ludzi, którzy wypowiedzieli się na temat aspartamu na http://odkrywcy.pl/sort,14,kat,1037747,title,Aspartam-nie-jest-szkodliwy,wid,16256235,wiadomosc.html#opinie


 ~(994 [12 minut temu]

Kiedyś kupiłem w sklepie zielarskim suplement diety, na załączonej ułudce napis , słodzony aspartamem, podany numer telefonu producenta, zadzwoniłem pod dany numer , odebrała sekretarka przekazując numer do Pani Dyrektor, zapytałem dlaczego słodzony jest aspartamem, odpowiedź była; cytuje; proszę Pana wysłaliśmy trzy petycje do Ministerstwa Zdrowia o zmianę technologi, zastąpienia aspartamu cukrem, na trzecią dopiero dostaliśmy odpowiedz , nie wolno nam zmieniać technologi,Wniosek jest jeden,Firmy farmaceutyczne siedzą w kieszeni ministra zdrowia, miej umysł otwarty .Nasi złodzieje rządzący sprzesali nasze cukrownie i sprzedali Polska ziemie.


 ~Trucizna [przed chwilą]

Ja mialam potworne bole glowy, ktore w 2012 trwaly juz do 5 dni w tygodniu. Kilka razy dzwnilam na ostry duzur bo bol byl nie do wytrzymania. Wkoncu lekarz rodzinny wyslal mine do neorologa a ten na skan MRI. I nic. Nic mi nie bylo, nawet dretwienia ust ktore zaczely sie u mnie pojawiac nie dalo sie niczym wytlumaczyc. Ktoregos razu Moja mama zasugerowala mi odstawienie slodzika. Ja szybko powtorzylam rewelacje lekarzom ale oni za zadne skarby nie chcieli komentowac... jedyne co uslyszalam to "tak, zdowa dieta jest wazna...bla bla". Zaczelam pic gorzka herbate I kawe I po dwoch tygodniach czestotliwosc boli glowy zmniejszyla sie do 1-2 dni w tygodniu. Zmiana w moim samopoczuciu byla nie do uwierzenia! Zaczelam eksperymentowac I czytac nalepki na produktach. Na przyklad Bol glowy pojawial sie po wypiciu wiecej niz jednej szklanki coca coli, itp. Daje do myslenia prawda. Obecnie boli mnie glows tylko gdy za duzo siedze przed monitorem, moze raz w miesiacu. Pozdrawiam wszystkich, ktorzy nie Dana sie oszolomić mediom.


~Agni [6 minut temu]
Pestycydem DDT kiedyś sypali głowy dzieciom żeby udowodnić jaki bezpieczny jest. A to jedna z gorszych trucizn, która bardzo długo zalega w środowisku i organizmie. To samo z aspartamem, pewnie kiedyś wyjdzie jak bardzo niebezpieczny jest, jak Monsanto znajdzie sobie lepsze źródło dochodów. Dla takiej korporacji to nie żadne problem sponsorować nawet 1000 badań.


~ave [2013-12-13 12:54]
Jasne....ciekawe dlaczego wcześniej jak przeprowadzali badania to okazało się, że jest szkodliwy. Później posmarowali kasą i okazało się, że jednak wszystko jest z nim ok. Widać ich macki sięgają dużo dalej niż tylko w Usraelu


~awalsorboD [2 godziny temu]
Monsanto jest PRODUCENTEM ASPARTANU I ROUNDUPu!!!1 i wy pierniczycie, że aspartam nie szkodzi??? Coś wam się w mózgu poprzestawiało!  (mój koment.)


~Men. [3 godziny temu]
Jest 160 krotnie słodszy niż cukier dlatego producenci żywności tną koszty i nie kupują cukru .Kilo aspartanu zastępuje 180 kilo cukru! i ładują to świństwo do wszystkiego co się da. Stosują też kolejny wybieg .Nie piszą tego w składzie a odnoszą do daty produkcji i numer partii w postaci literki czy jest to cukier czy aspartan .Albo jeszcze lepiej:piszą że w składzie może być cukier lub cukier wraz z substancjami słodzącymi.Dla wtajemniczonych w procesie technologicznym to 1procent cukru plus 99procent Aspartamu.Tym wybiegiem napisali prawdę o produkcie tylko nie każdy potrafi to odczytać. Oczywiście zawsze jest aspartam który występuje pod wieloma tajemniczymi nazwami i skrótami handlowymi.NutraSweet, Equal, Spoonful, and Equal-Measure E 951,E621 W 2009 roku producent Ajinomoto zdecydował o zmianie nazwy swojego produktu na AminoSweet, aby zmienić negatywną reputację kojarzoną z dotychczasową nazwą.


~jasne [godzinę temu]
O tym amerykańskim środku przeciwbólowym też pisali, że jest nieszkodliwy... Tylko potem się rodziły dzieci ze zdeformowanymi rękami i nogami....
O tym amerykańskim środku przeciwbólowym też pisali, że jest nieszkodliwy... Tylko potem się rodziły dzieci ze zdeformowanymi rękami i nogami....


~klops [3 godziny temu]
Ten europejski urząd tylko PRZEANALIZOWAŁ dostępną dokumentację, a nie wykonał żadnych badań. To o kant .... można rozbić. Monsanto to wróg ludzkości.



~MM [22 godziny temu]
Monsanto i spółka-córka NutraSweet - i wszystko jasne za te pieniądze które wydają na lobby swoich produktów to zaraz na śniadanie będziemy pili jako bardzo zdrowy Roundup (RANDAP).


~hjgfc [13 minut temu]
w latach 80 tych..... dziękuję :) Amerykańscy piloci wojskowi mają zakaz picia napojów z aspartamem przed odbyciem lotu bojowego....


~pl [przed kwadransem]
to dlaczego w USA na słodzikach jest ostrzeżenie ,że może powodować raka?





















1 komentarz: