jagaa

jagaa

sobota, 4 maja 2013

"JA NIEŚMIERTELNY" - MASŁAW ZNAD WARTY



 fot. źródło: katty1988.blog.onet.pl



Ja nieśmiertelny!

Ja wśród jasności żar wylewam z nieba
Jestem ciepłem, gorącem lub w skwarek Cię spiekę
Gdy mnie opuścisz a przyjdzie potrzeba
Mym blaskiem Twą marną zamknę powiekę.
Gdy mnie uszanujesz dam Ci bochen chleba
I roztoczę nad Tobą promienną opiekę
Byś mógł w mym imieniu wieść swój żywot dzielny.
Ja nieśmiertelny!

Ja wśród podmuchów wiatru, niewidzialny
Omiatam ziemię chłodząc wasze czoła
Nie do zatrzymania, żywioł niezniszczalny,
Który nie raz szumem w koron drzewach woła:
 Gdzie się podział duch ludzi idealny,
Czy mam dąć by została tylko ziemia goła?
Nie próbuj mnie zniszczyć jestem niepodzielny.
Ja nieśmiertelny!

Ja wśród kropel deszczu na Twą głowę kapie
Byś nie zaznał suszy, byś nie cierpiał głodu
Jak mnie nie uszanujesz to Cię w strugę złapie
I powodzią zmażę imię Twego rodu.
W wałach spienionych znów złowrogo sapię
Gdyż chcą mnie oddzielić od mego narodu
W wirze wytopię ten motłoch bezczelny.
Ja nieśmiertelny!

Ja wśród gród ziemi, Twoja żywicielka
Ze mnie Twój żywot zrodzony, spożywasz me dary
We mnie jest moc i Twoja nadzieja wszelka
Na dobre jutro. Na innych koszmary
Czekają, gdy mnie bezczeszczą. Jam jest rodzicielka,
Która w posadach wstrząśnie złego czary
I wchłonie, zniknie zaraza niedzielna.
Ja nieśmiertelna!

My wśród żywiołów, natury Bogowie
Swoim ludom niesiemy pomocną dłoń
Tych, co nas szanują głaszczemy po głowie
Tych, co nas bezczeszczą uderzamy w skroń.
Stajemy tutaj by w wspólnej przemowie
Bronić tych, co pamiętają a na wroga broń
Podnieść. My z swoim ludem waleczni i dzielni.
My nieśmiertelni!

                                                         Masław znad Warty






6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia są jak ptaki - niedoścignione - lecz czymże byłby świat bez pogoni za nimi? Pozdrawiam

      Usuń
    2. Wg mnie wiersz ten jest bardzo energetyzujący, tak jakoś... pozytywnie nastraja :)bynajmniej mnie.

      Pozdrowienia ślę na czerwoną skałę do Ciebie ;)

      Usuń
  2. witam
    piękny wiersz Bogowie Natury i Słowiańskiej Wiary Przyrodzonej są nadzieją dla następnych pokoleń
    uwielbiam poezję :) sama również czasem coś piszę a że należę do Stowarzyszenia Twórców Kultury oceniają surowo :)
    dziękuję i pozdrawiam
    Baszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      ja również uwielbiam poezję, szczególnie mojego męża, i mam przyjemność analizować twórczość w rozmowie z samym autorem :)
      Naszą pasją jest też twórczość Wielkiego Poety Juliusza Słowackiego, zbieramy stare wydania Jego dzieł.
      Zachęcałam Masława żeby dołączył do jakiegoś STK, ale twierdzi, że nie ma czasu.. ;)
      Baszka chętnie poczytam Twoją twórczość, jeśli to nie tajemnica to wskaż gdzie udostępniasz swoje dzieło.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. :) a ja bardzo Lubię Leśmiana no i powieści Kraszewskiego
    moje wiersze nie są tajemnicą tyle że blog zakończyłam w 2008 roku i jakoś niespecjalnie miałam ochotę umieszkać tam kolejne moje wiersze w 2008 roku wyjeżdżałam trochę z Polski i przeraźliwie tęskniłam za Polską a poźniej się rozchorowałam na tyle poważnie że nie maiałam chęci na pisanie no i od kilku lat zachłannie czytam i poszukuję wiedzy o Przyrodzonej Wierze Słowian o Słowiaństwie kocham drzewa uwielbiam przyrodę co widac i w moich wierszach :) teraz już wiem dlaczego przyroda zawsze była mi bardzo bliska no i nie znoszę kłamstw paznerności obłudy a więc to w czym przoduje jahwizm :) mam już pomysły na Słowiańskie wiersze zresztą od chwili kiedy zrozumiałam kim jestem czuję że wróciłam do domu byle tylko zdrowie mi się nie posypało całkiem
    pozdrawiam :)
    Baaszka

    http://baszkowo.blog.onet.pl/

    link do mojego blogu jest tam część wierszy z tego co udało mi się napisać

    OdpowiedzUsuń